Sama Sekali Tak Berkecil Hati

Saya selalu berhadapan dengan situasi ini "Muka anak awak totally follow your husband...sebijik"..sambil tersengih saya pandang balik muka para insan yang mengeluarkan kata-kata sambil mengucapkan Terima Kasih. Yela, bukan muka orang lain pun dia ikut. Sedarah sedaging gak. Syukur Alhamdulillah atas kurniaan yang diberikan olehNYA. Sikit pun saya tak jelous a.k.a kecik ati pada mereka yang melontarkan sedemikian rupa.  At least kalau berjauhan dengan Mr Hubby..kerinduan akan terubat bila pandang muka My Lil Hero...heehee...tak salahkan..Teringat masa pregnant dulu..bukan apa..memang saya duduk berjauhan dengan Mr Hubby dalam tempoh tu. Mungkin kerinduan yang mendalam ...cheewaahhh..ayat tak boleh blah..menjadikan raut wajah My Lil Hero macam papanya. DIA MAHA ADIL..para wanita diberi peluang mengecapi nikmat indah dan merasai sendiri pengalaman membawa bersama kandungan selama 9 bulan...kalau orang sekeliling tanya..."Hai..sorang je ke"..sure kita akan jawap balik.."Taklah..berdua..dalam ni ada sorang lagi.." sambil tunjuk ke arah perut yang memboyot...alahai..kalau diimbas kembali ...i miss that moment..Tanyalah mana-mana wanita yang pernah preggy..sure jawapannya sama..bestkan saat tu..


Dua insan yang menjadi pendorong semangat untuk saya meneruskan kehidupan..Raut wajah kalian berdua menjadi sumber kekuatan dan ketenangan bagi diri ini dikala murung..sedih..penat..lelah... . Menjadi penghibur pada sebilang waktu. Kesyukuran dipanjat KEPADAMU kerana kehadiran mereka sebagai pelengkap dalam kehidupan.

Labels: