Sweet Sour dan Longan Kurma

Seharian hujan turun tanpa henti..rahmat dan mungkin ada hikmat dariNYA..Harini projek siakap sweet sour dengan Mr Hubby..tapi sayang lupa nak snap pics...huuhu..kelam kabut punya pasal...heehe takpe nextime boleh buat lagi..Insyaallah..actually ni 1st time Mr Hubby try masak sweet sour..kalau makan kat kedai rasa cam mahal pehtu kesedapan tu sukar nak dijangka..alang-alang masak sendirila gamaknya..puas sikit hati..makan sampai menjilat jari..sempat menjamu neighbour..huuhhuu nasib cik neighbour sporting habis..tekejut gak dyorang..siap suh kitaorg wat catering..mak aiii..tak tercapai dek akalpun sebab bab masak memasak ni kitorang memang suka try n error..pastu bagi kat jiran-jiran..sedekah gitu..alang-alang masak biar beria sikit sambil buat amal ibadah..bukan apa..nak masak sikit macam rugi..nextweek dah CNY..mulala akal ni berjalan nak projek apa...errmmmm jangan salah tafsir ye..projek masak memasak..ni jela rutin kami bila cuti..bukan susahpun..internet banyak..explore je..macam-macam ada..nak dengan taknak je try..
Antara aktiviti lain..petang tadi sempat me'round' dok cari air tin longan-kurma F&N ...penangan nak banyakkan 'hasil' la ni..pusing punya pusing..sempatla singgah Hero..Alhamdulillah....jumpa..terus sambar 1 carton..syukur padaNYA..moga-moga akan bertambah hasilku demi permata hati..amin..agak murahla jugak kalau nak dibandingkan dengan pasaraya yang lain..so kepada rakan-rakan seperjuangan..mohla kita serbu pasaraya Hero..memang berbaloi. takyah nak pening kepala beli 1 tin..beli 1 carton terus..jimat sangat..

perjuangan mesti diteruskan

Labels: