Berpisah Sementara

Harini saya masuk keja dalam kesedihan...sob...sob...jiran a.k.a buddy yang kami kenal sejak belum kawen lagi..Puan Hani sekeluarga akan berpindah ke Sg Petani sebab follow husband...antara tugasan yang tak boleh nak dielakkan bila terjebak dalam bidang ketenteraan..saya rasa cam kehilangan walaupun ianya bersifat sementara...paling terasa bila saya tak dapat lagi nak sharing menu masakan...ajak keluar makan-makan...selalunya saya akan masak lebih dan aktiviti wajib saya ialah menghantar cubaan resepi baru pada Hani...beliau merupakan juri yang paling setia menemani masakan saya...u memang terbaik Hani...satu penghargaan yang tidak terhingga buat beliau...anak kami pun sebaya..My Lil Khalish pasti merindui Ummar...Bonda Hani n Baba Fizie...Insyaallah...satu hari nanti pasti kalian akan kembali ke sini...tak lama kot dok Sg Petani...cecepat naik pangkat tau...huuhuu...

Disebabkan saya tak dapat nak bantu proses pindah-randah dan angkut barang sebab waktu keja..saya berkesempatan ajak Hani sekeluarga keluar makan-makan...mulanya nak gak masak sendiri tapi kesihatan tak berapa nak mengizinkan..so Mr Hubby pun decide just keluar makan bersama..agaknya kalau saya follow angkut barang ..rasanya diakhiri dengan tangisan kot...heehe..
Apapun...saya akan sematkan dalam hati...'Biar jauh dimata...dekat dihati'..pertemuan dan perpisahan lumrah dalam kehidupan..
Dan yang bestnyer..saya dah de plan ngan Mr Hubby nak bertandang rumah dyorang...lama dah tak jejakkan kaki kat Kedah...tapi tak taulah masanya bila...kita hanya mampu merancang...kalau ada kesempatan pasti akan bertemu jua...Insyaallah..

Aksi 2 sahabat yang sempat dirakamkan..





Sempat jugak posing kami 2 keluarga sebagai kenangan...huuhuu...
diriku kelihatan semakin berisi...nextyear baru nak diet..

Labels: