Terkenang Buah Ni Pulak

Terkenang masa zaman kekecik dulu...kes lepas jalan-jalan jengah kat blog kawan-kawan la ni..bila time nak pegi sekolah agama..me akan lalu kat bawah satu pokok...sangatlah beso pokok tu...kalau lalu waktu malam memang serun la...gamaknya lari tak cukup langkah...nasibla tak ngaji kat area tu..time pokok ni bermusim...memang jenuhla nak amik buahnya sebab nun tinggi di atas...kena baling ngan kasut atau kayu baru dia nak jatuh...kalau suh jolok ngan galah memang tak laratla nak pegang..almaklumla...sekolah rendah...badan me pun tak tinggi mana...selalu kawan-kawan lelaki yang  jadi mangsa..kalau nak tau..time me kekecik dulu geng ngan lelaki je..sebab dok ngan nenek....kebetulan kawan-kawan yang sebaya takde pompuan...so me sorang jela..kawan lelaki pun best..suma jadi geng...seronok pulak bila teringat zaman tu...berbalik pada buah yang me cakap tadi..ni dia...


Nila buah sentul...dah bertahun me tak jumpa...cuma kalau makan buah ni tak berapa nak puas sangat...biji nyer kena buang...kalau tak tercekik kang susah pulak...ala-ala spesis manggis sikit..rasanya masam-manis..

Baru me tau...kat negeri pantai timur...buah sentul ni dikenali sebagai buah stor...tapi sentul ngan stor tak jauh pun...setakat ni me tak jumpa lagi kat area kl..kalau ada kawan-kawan yang terjumpa...nanti inform tau..

Labels: