Dahi Dah Bertelur

Semalam...tengah me dok melayan rancangan Kuali Oh Kuali ..tetiba berlaku tragedi yang amat tragis..panik+cuak jugak memula...tambah Mr Hubby lewat sikit balik keja..apa yang terjadi...??


Dahi Khalish dah bertelur...nama pun lelaki..makanya amat lasak...
Dah semakin pandai buat aksi stuntman..aduhai..berani betul lompat dari atas katil...nasibla kebetulan me ada kat sebelah time tu...terus dukung masuk dalam bilik air..basahkan muka sikit takut tekejut...lepas tu nenenkan kejap..bagi minum air sikit...agaknya kesakitan masih terasa..meraung la kejap tapi 2-3 minit je..
Tak lengah lepas tu call 'mereka yang pakar'...mintak advice...tuam ngan ais..sebelum tu tindakan pantas me panaskan Gel Pack..
Alhamdulillah semuanya berjalan lancar...bengkak pun akhirnya surut sikit...


Tekejut gila bila papa balik tengok dahi Khalish..tapi masa tu muka Khalish slumber je macam takde pape yang berlaku..bila kesakitan dah reda..Khalish mula beraksi balik..tapi slowla sikit.. 


Tapi serius cakap...nila pengalaman me yang pertama..almaklumla..anak 1st....berlajar dari pengalaman ...nak tergelak pun ada sebab masa lepas kejadian dok sembang ngan Mr Hubby...dia kata lepas dapat call dari me..dia bawak moto pun dalam keadaan menggigil..dok membayangkan Khalish nangis tak berenti...

"Khalish anak ibu yang kuat..suka meng'explorer' banyak benda sampai tak terkejar dibuatnya..
Ibu & Papa sentiasa mendoakan agar Khalish menjadi anak yang soleh..menjadi contoh dan pemimpin terhadap adik-adik satu hari nanti..InsyaALLAH.."

Labels: