Penangan BabyTV

Masa time Khalish lahir dulu..BabyTV baru diperkenalkan..so freela..tup..tup...after a few month..dah dikenakan bayaran...tak mahal pun...tapi Mr Hubby kata takyahla langgan sebab dah ada Disney Channel..so me pun follow..lately ni bila Khaleef dah lahir..teringin pulak nak langgan BabyTV...bukan apa..channel tu diakui memang bagus sebab banyak segmen yang berunsurkan didikan...more on penguasaan left brain & right brain for kids..kadang-kadang me pun terlayan sama..bukan susah pun nak langgan..helo..helo je..customer line Astro..tak berapa jam adela dia...me ingatkan Khalish dah lupa channel BabyTV ni...rupanya dia ingat...syok je tengok dia tak berkelip mata tonton..memang me akui..ingatan anak-anak ni kuat...lagi satu bila dah pandai cakap...budak kecik tak pandai menipu...itu kenyataannya..dia akan absorb perlakuan, pendengaran dan percakapan apa yang ada kat sekeliling...so bila parents bercakap tu kena berhati-hati lebih lagi depan anak-anak...jangan terkejut bila apa yang kita buat tetiba dia ikut..


 Mcam-macam aksi bila Khalish dapat tengok channel kesukaan...sekarang ni bila kita alihkan ke channel lain dah pandai dia arahkan kita tukar balik..selalu berebut dengan Mr Hubby..port Khaleef pun dah jadi port dia..time mulut penuh pun layan...



usaha berterusan perlu dilakukan demi perkembangan fikiran anak-anak..walaupun berkerjaya...jangan jadikan halangan untuk kita berikan didikan yang sempurna demi anak-anak...kita yang mencorakkan mereka..dan amanah ini perlu dilaksanakan sebaik yang boleh..InsyaALLAH..

Labels: