Tanda Merah Timbul

Semalam masa amik Khaleef tetiba BS tanya:

BS: Kat rumah ade semut ke
Me: setakat ni takde lagi...kenapa kak...
BS:  masa tukar baju nak mandi tadi akak tengok kulit Khaleef merah-merah...macam kena gigit semut..petang ni dah kurang sikit
Me: (dalam hati timbul kehairanan...pagi tadi hantar elok je)......taktau la pulak kak...mungkinla kot kena gigit semut..(masa ni muka me dah berubah keruh sikit sebab terkejut)
BS: tula...petang ni dah hilang sikit kat celah peha...cuma kat tangan je tinggal..
Me: Mungkin ada alahan kot kak..tapi Khaleef tak nangis kan kak...
BS: ermmm...takde pulak nangis...cam biase je...



Sampai je rumah me terus mandikan Khaleef..sapu sambil selawat balm NR..Alhamdulillah pagi tadi dah kurang...dalam petang ni tadi me msg BS tanya...Khaleef dah ok ..merah-merah kat badan dah takde lagi...nak kate alahan gatal...takde pulak rasa kasar bila dipegang...merah-merah tu macam kat belah dalam...apela agaknye ye...


selalu berfikiran positif dan takmau mengikut perasaan sangat...berfikiran negatif akan menyebabkan perasaan jadi tak keruan...risau...so takkan jadi ape...

Labels: