Minyak Oh Minyak

Kisah yang akan dikenang sampai bebila..
kebetulan minyak kete abis arini so memang berniatla nak isi..
Biase Mr Hubby yang dok isikan tapi arini terajin pulak...
alang-alang lalu...singgah terus...
sampai sana dengan pantasnyer pegi ke pump no 11...
yang lain suma penuh... matikan enjin kete dan terus melangkah ke kaunter bayaran..

"dik...akak isi penuh yer"

sambil tersenyum kat adik kaunter tu terus patah balik ke kete...
isi punyer isi...jeling gak kat total RM pump tu...
sambil dalam ati cakap..

"iisshhh...pesal dan masuk RM80 lebih ni minyak tak benti..biasa stop sendiri...pump ni problem ke..kang melimpah pulak minyak keluar...usihhh...takleh jadi...kena stopkan ni.."

sampaila menjangkau total RM100...terus me stopkan sendiri...
sambil tu kepala terus dok mikir...
selalu tengok Mr Hubby isi RM80 lebih dah penuh tank..kete ni ade problem ker..
camni harini boleh lebih dari yang dijangka...
puas me tenung pump tu..dan akhirnya terjawab...

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

picca google
 
 sekali terisi minyak mahal daaaaaa....padanla tank tak penuh...padan mukakan..
bila habaq kat Mr Hubby...

"ala...sekali sekala pun guna minyak mahal"

dan sempat adik kaunter tu pesan..

"takpe kak..lepas ni kete akak lebih laju dari biasa.."

Labels: