Salah Kita Ke..

Bila sebut percutian pastinya semua orang happy..
masa ni la bagi yang berkeja nak relax...nak ngadap anak-anak...
uishhh...memang tak terkata gumbiranya...
termasuklah diri me...tapikan harini nak sharing sedikit experience masa cuti haritu..
my BIL kan seorang cikgu yang berdedikasi...chewahhh...
baru me tau...kebetulan sebelum cuti baru ni ...budak-budak sekolah baru lepas exam..
maka berlambak le kertas yang perlu ditanda...

Seronok gak sekali-sekali dapat jadi cikgu tak bertauliah...
kes tolong tanda kertas exam anak murid BIL..
masa kekecik dulu ade gak cita-cita nak jadi cikgu..tapi terpaksa digugurkan..
atas sebab musabab yang tertentu...
dah tertulis jadi 'soljer laut' kot....heehe..

Masa tanda kertas tu macam-macam jawapan yang diberikan anak murid...
tak silap kertas Kemahiran Hidup Darjah 6...
aksi me masa tanda kertas...geleng kepala...gelak sakan...dan mengucap pun ada..
kekadang jawapan yang diberikan terpesong jauh...
dalam diam rupanya ada perkara disekeliling kita yang tertacap diingatan anak-anak ini...

Contoh jawapan yang ditemui:

Soalan: Aktiviti yang dapat melahirkan semangat perpaduan.
Jawapan: Perhimpunan Bersih

Soalan: Perdana Menteri Malaysia yang 1
Jawapan: Tunku Abdul Razak....walaupun soalan ni ade pilihan jawapan Tunku Abdul Rahman
Ade yang jawap Abdul Rahman Andak..haishhhh...




rasanye anak murid sekarang perlu diberi penekanan mengenai sejarah Malaysia... ape kata banyakkan iklan kat TV mengenai sejarah kita...sure ramai yang score A...dan bagi yang tak tahu..pastinya menemui jawapan yang dicari selama ini dan secara tak langsung tahu salasilah keturunan..

Labels: