Mc Donalds Sah Halal

Berhari-hari asyik membebel je dengan staf kat opis..
puncanya semata-mata keinginan yang membuak-buak nak tau McD ni halal ke tak..
mau tak serabut....lame dah tak pekena...sebab musabab..
takde masa nak pegi...heehe...
apepun...McD penah la lalu kat tekak ni kan...
tapi bila timbul status halal ni...agak menggusarkan hati...
yelah..sape tak risau...
dan akhirnya persoalan terjawab malam semalam...
terima kasih kepada rakan-rakan media...

..............................


Dakwaan yang menyatakan terdapat penggunaan lemak babi dalam mayonisnya adalah tidak benar.

Ia disahkan Pengarah Bahagian Hab Halal Jakim, Hakimah Mohd Yusoff yang berkata syarikat itu komited mematuhi syarat yang ditetapkan.

Isu halal McDonalds kembali menjadi sebutan berikutan emel didakwa dikeluarkan Muslim Judical Council MJC dan IQSA menerusi laman sosialnya.

McDonalds Malaysia telah membuat penafian tiada penggunaan bahan yang mengandungi lemak babi dalam pengeluaran produk rangkaian restoran mereka.

Menurut hakimah siasatan dari pihaknya turut mendapati isu terbabit sengaja diperbesarkan pihak tidak bertanggungjawab.

Malah, beliau berkata pengendali laman sosial muslim judicial council MJC dan IQSA tidak tahu menahu mengenai dakwaan itu.

Sumber: www.tv3.com.my/beritatv3

Dakwaan yang menyatakan terdapat penggunaan lemak babi dalam mayonisnya adalah tidak benar.
Ia disahkan Pengarah Bahagian Hab Halal Jakim, Hakimah Mohd Yusoff yang berkata syarikat itu komited mematuhi syarat yang ditetapkan.
Isu halal McDonalds kembali menjadi sebutan berikutan emel didakwa dikeluarkan Muslim Judical Council MJC dan IQSA menerusi laman sosialnya.
McDonalds Malaysia telah membuat penafian tiada penggunaan bahan yang mengandungi lemak babi dalam pengeluaran produk rangkaian restoran mereka.
Menurut hakimah siasatan dari pihaknya turut mendapati isu terbabit sengaja diperbesarkan pihak tidak bertanggungjawab.
Malah, beliau berkata pengendali laman sosial muslim judicial council MJC dan IQSA tidak tahu menahu mengenai dakwaan itu.
- See more at: http://www.tv3.com.my/beritatv3/tajuk_utama/Kesemua_Produk_McDonald_Sah_Halal.html#sthash.Ea6EI7go.dpuf
Dakwaan yang menyatakan terdapat penggunaan lemak babi dalam mayonisnya adalah tidak benar.
Ia disahkan Pengarah Bahagian Hab Halal Jakim, Hakimah Mohd Yusoff yang berkata syarikat itu komited mematuhi syarat yang ditetapkan.
Isu halal McDonalds kembali menjadi sebutan berikutan emel didakwa dikeluarkan Muslim Judical Council MJC dan IQSA menerusi laman sosialnya.
McDonalds Malaysia telah membuat penafian tiada penggunaan bahan yang mengandungi lemak babi dalam pengeluaran produk rangkaian restoran mereka.
Menurut hakimah siasatan dari pihaknya turut mendapati isu terbabit sengaja diperbesarkan pihak tidak bertanggungjawab.
Malah, beliau berkata pengendali laman sosial muslim judicial council MJC dan IQSA tidak tahu menahu mengenai dakwaan itu.
- See more at: http://www.tv3.com.my/beritatv3/tajuk_utama/Kesemua_Produk_McDonald_Sah_Halal.html#sthash.Ea6EI7go.dpuf
Dakwaan yang menyatakan terdapat penggunaan lemak babi dalam mayonisnya adalah tidak benar.
Ia disahkan Pengarah Bahagian Hab Halal Jakim, Hakimah Mohd Yusoff yang berkata syarikat itu komited mematuhi syarat yang ditetapkan.
Isu halal McDonalds kembali menjadi sebutan berikutan emel didakwa dikeluarkan Muslim Judical Council MJC dan IQSA menerusi laman sosialnya.
McDonalds Malaysia telah membuat penafian tiada penggunaan bahan yang mengandungi lemak babi dalam pengeluaran produk rangkaian restoran mereka.
Menurut hakimah siasatan dari pihaknya turut mendapati isu terbabit sengaja diperbesarkan pihak tidak bertanggungjawab.
Malah, beliau berkata pengendali laman sosial muslim judicial council MJC dan IQSA tidak tahu menahu mengenai dakwaan itu.
- See more at: http://www.tv3.com.my/beritatv3/tajuk_utama/Kesemua_Produk_McDonald_Sah_Halal.html#sthash.Ea6EI7go.dpuf
Dakwaan yang menyatakan terdapat penggunaan lemak babi dalam mayonisnya adalah tidak benar.
Ia disahkan Pengarah Bahagian Hab Halal Jakim, Hakimah Mohd Yusoff yang berkata syarikat itu komited mematuhi syarat yang ditetapkan.
Isu halal McDonalds kembali menjadi sebutan berikutan emel didakwa dikeluarkan Muslim Judical Council MJC dan IQSA menerusi laman sosialnya.
McDonalds Malaysia telah membuat penafian tiada penggunaan bahan yang mengandungi lemak babi dalam pengeluaran produk rangkaian restoran mereka.
Menurut hakimah siasatan dari pihaknya turut mendapati isu terbabit sengaja diperbesarkan pihak tidak bertanggungjawab.
Malah, beliau berkata pengendali laman sosial muslim judicial council MJC dan IQSA tidak tahu menahu mengenai dakwaan itu.
- See more at: http://www.tv3.com.my/beritatv3/tajuk_utama/Kesemua_Produk_McDonald_Sah_Halal.html#sthash.Ea6EI7go.dpuf

Labels: