Lift Tak Bersalah Langsung

Setiap hari masa nak ke opis saya akan naik lift..
duduk pun rumah tinggi....opis pun tinggi..
sotak boleh nak elak dari lift..

Bila rosak...faham-faham la kan..
berpeluh ketiak...
pernah turun dari tingkat 16 ke bawah...
nasib turun...kalau naik...
tak terbayang dek kaki...

Nape nak story pasal lift pulak hari ni...
sebab...selalu saya perhatikan orang main serbu masuk lift...
kalau kucing yang serbu masuk saya taklah hangin sangat...
ni manusia yang berakal...

Apalah kiranya tunggu insan-insan  yang ada dalam lift keluar dulu...
tak lari pun lift tu..
kadang-kadang sampai nak berlaga...sesama perempuan takpe lagi...
bayangkan yang berlawanan jantina...

kan dah kate...lift sikit pun tak bersalah...
tekan butang bukak....setia je dia tunggu...
tekan tutup...maka tutuplah dia...

antara cartoon yang Along Khalish suka...selit jap sini...

Kesian kat lift..kalau boleh bercakap..
lame dah kita dengar luahan perasaan dia..
Lift kat rumah toksah la cerita...dari segi kebersihan out...
pernah jugak anak tumpahkan air dalam lift...serta merta terus gi bersihkan..
yelah...hak bersamakan...harus dijaga...
jangan cakap tapi tak serupa bikin..

pucuk pangkalnya...diri kita...
kita punya kewarasan...
tepuk dada!


Labels: