Khasiat Pemakanan Sunnah

Banyak khasiat jika kita mengamalkan pemakanan sunnah...
badan sihat...otak pun cergas..
Lately ni saya sendiri mengamalkan pemakanan yang lebih menjamin kesihatan..
kalau nak diikutkan memang banyak supplement yang dijual di pasaran..
dah macam cendawan tumbuh..jangan ikut hati masa membeli..
buat research sikit...takut kelak sendiri yang rugi..

pemakanan sunnah ....menyuburkan otak

Bila kita amalkan pemakanan sunnah...pasti sedikit sebanyak mula tertanya tentang
 khasiat yang terkandung  kan...so apa kita ambil tahu kejap..

Kismis
Zat besi yang terkandung di dalam kismis membantu menghasilkan darah bagi peredaran oksigen 
ke otak...selain membantu menajamkan minda, kismis merupakan serat yang baik 
dan dapat dihadamkan dengan cepat untuk penghasilan tenaga berfikir

Delima
Terkenal dengan penghasilan buah dari syurga...berfungsimelindungi otak bayi semasa 
lahir serta mengandungi bahan antioksida..mencegah penyakit nyanyuk dan alzheimer..

Badam
Mengandungi protein tenusu yang membantu menjadikan otak bijak

Zaffaran
Merangsang pertumbuhan sel sel otak dan menguatkan ingatan..

Kurma
Berfungsi meningkatkan kecerdasan otak dan menyihatkan sel darah merah

Madu
Memang tak dipertikaikan lagi khasiat madu...terkandung 1001 khasiat dan terbukti secara saintifik..

Air Zam Zam
Air yang terbaik dalam dunia dan kaya dengan mineral yang bukan saja bagus untuk kesihatan
 tubuh badan tapi juga untuk kesihatan otak

Gingko Biloba
Memperbaiki peredaran darah dan pemancar isyarat saraf..secara tidak langsung meningkatkan daya ingatan...kewaspadaan mental dan kewarasan fikiran

Manna
Berfungsi untuk melawan penyakit jantung dan prebiotik semulajadi

Badan yang sihat menjana minda yang cerdas..kesan pemakanan yang baik amat berkait rapat
 dengan keupayaan otak untuk mencerap dan memproses maklumat..
so lepas ni...sila jaga pemakanan...invest sikit untuk diri sendiri...
luar cantik...dalam pun kena cantik jugak


Jom Singgah;
Kelab BloggerBenAshaari

Labels: