Bahaya Letak Laptop' Atas Riba

Penah gak buat...tapi jarang..rupanya bahaya...
serious tak tau...ada gak kengkawan yang saya tengok selesa je bila buat
keje letak laptop atas riba...terbiasa dah agaknya..sampai ada tu yang dah jadi tabiat..

Sebenarnya bila kita letakkan laptop atas riba..kulit akan jadi seakan akan roti terbakar..
sampai camtu sekali...memang akan rasa panas..dan haba yang keluar dari laptop tu 
akan memanaskan dan mengeringkan kulit tanpa kita sedari..
so kalau camni kena la pakai lotion kot ek...tapi bila dah tau ni 
memang takkan buat la..sape nak 'mencemarkan' kulit peha kan...
walaupun terlindung selalu...kena gak berjaga jaga...tapa sedar boleh memudaratkan...

Kalau di Barat....keadaan ni dipanggil 'Toast Skin Syndrome'..sampai camtu sekali..
ingat kulit muka je ada istilah 'terbakar'...

Lepas ni..sila guna laptop cooler ya...kira beralas la sikit peha tu...
taklah haba terus meresap dekat dengan kulit riba kan..tu pun kalau nak jugak letak laptop 
atas pangkuan.. tapi rasanya lebih selesa letak laptop kat atas meja masa nak guna kan..
nak type pun mudah..struktur badan pun tak penat...
dalam masa yang sama dapat selamatkan kulit peha daripada kering ...tak gitu ???

jangan buat camni tau...

Sekadar peringatan bersama...

Jom Singgah;
Kelab BloggerBenAshaari

Labels: , , , , ,