Jarum Injection Khalish Bengkok

Semalam masa kat kampung...sebelum gerak balik KL..
tetiba belah mata kanan Khalish timbul bintat...makin lama makin banyak...
makin digaru...lagi keluar..
nak kat makan seafood...tidak...makan kekacang...lagila tak...

Tapi malam sebelum tu adela Mr Hubby hantar Khalish naik motor 
dari rumah kenduri ke homestay...
kot la ade binatang yang terhinggap dan gigit area mata Khalish...
manela tau..sebab kebetulan naik scooter ... Khalish pun berdiri kat depan..

Punyala risau hati seorang ibu...bila anak anak jarang sakit...mula lah jadi gundah..
Mr Hubby relax... tapi sebelum balik singgah kat klinik...
yang ni terpaksa sebab takut melarat...
saya memang tak berapa nak suka bila anak anak kena makan ubat doc..melainkan terpaksa..

Khalish so far ok...siap cakap nak jumpa doc...
alahai...ingat best kot jumpa doc..tapi dia dah faham bahasa yang dia tak berapa sihat..

nak tengok muka sendiri ...selfie sikit...

sambil tunggu giliran....

tangan tu tak berenti nak tenyeh kat mata...
 
sempat lagi main..
Masa nak jumpa doktor...Khalish dah mula tak nak masuk....buat helah..
tapi berjaya dipujuk...tapi takmo duduk dekat doktor..
nak baring atas katil checkup..
dan bila doc tanya...ade ke Khalish pegang kucing...yup..memang ada...
baru je tadi...tapi tak tau kucing sape...
dan doc kata..mungkin tu la puncanya... hama yang ada pada kucing...kita tak nampak..

Doc kate kalau nak cepat..kita inject...lagipun nak travel balik...
takut Khalish tenyeh lagi mata sebab kegatalan...tak sanggup nak tengok..
cukupla dia sental mata tadi...

so kena la se'das' semalam...

Saya suruh Khalish menyiarap...sambil pujuk suh dia tido...
sangat senang dan doc pun standby nak cucuk montot...
time tu Khalish ok lagi...masuk je ubat...terus dia jerit dan menggelupur kejap...
sampai doc kata..nasib jarum tak patah dalam...
Subhanallah..jarum bengkok....tak sempat nak snap pic jarum semalam...
1st time gak saya tengok jarum bengkok...
penangan anak ibu..heheheh....
antara yang akan ibu kenang selagi ingatan itu pulih...

Dan harini mata Khalish dah ok..kembali sediakala...
Alhamdulillah...

Jom Singgah;
Kelab BloggerBenAshari

Labels: , , , , , , ,