Ikan Bawal Masak Kari Dari Pes Tok Mommy's Kitchen

Lama dah rasanya tak masak kari ikan bawal...
ternampak pes Kari Kepala Ikan Tok Mommy's Kitchen...
dah lama beli tapi tak try lagi...tahan betul pes dari TokMommy'sKitchen..
cumanya Sal tak buat pun kari kepala ikan...
sebab kepala ikan takde kat rumah... tengok dalam freezer...yang ada ikan bawal..
ape salahnya kan...boleh jugak...kita revise sikit resepi...hehehe...

Masa menumis..Sal letak kulit kayu manis...bunga lawang dan cengkih...
semua serba sikit sebab nak bagi aroma ...ikutkan dalam pes ni semua dah ada...
saje Sal buat untuk up kan semangat nak memasak ...kononnya la...
kalau tak nak tumis pun boleh...masukkan pes dan biarkan didih sekejap..

Dan bila dah naik bau tumisan... Sal masukkan sikit bawang putih...
dah nampak garing..masukkan pes kari kepala ikan TokMommy'sKitchen...
biar kejap dan masukkan air...kalau nak pekat lagi boleh tambah santan...
Sal tak buat pun memadai hanya tambah air...jangan banyak sangat air...
nanti kalau ter'cair...hilang pulak umppphhh kari ...
kemudian masukkan ikan bawal ...Sal potong kekecik sikit ikan bawal ni...
senang nak ceduk...bila dah nampak ikan hampir masak ...tambahkan bendi ...
kacau sikit dan jangan lama sangat dok kacau kuah...sebab bila dah masukkan bendi..
tandanya kari kita dah hampir masak...jangan sampai bendi benyek...hilang kerangupan..
tak berapa sedap jadinya... 

Siap!!

hasil dari pes kari kepala ikan TokMommy'sKitchen

Mudah kan nak masak kari sekarang ni...so tak nak try ke..dijamin akan teringat ingat 
kari penangan TokMommy'sKitchen..
Jom Singgah;
Kelab BloggerBenAshaari

Labels: , , , ,