Lontong Darat VS Lontong Laut

Lontong pun ada pelbagai version....selalu dok makan lontong berkuah....dan sekarang dah ada 'lontong darat'....bezanya yang 'darat' tak berapa nak ada kuah....tapi ada rendang ayam...kuah kacang dan sayuran dalam lontong...cuma kuahnya kurang ckit...still sedap gak..


nyummmy.....lontong darat...
Tak jauh beza pun tapi ada yang suka makan lontong berkuah....ada yang tak...ikut selera memasing kan..macam Sal...suka je nak try...nanti bila weekend...boleh try masak sendiri pulak...



kalau yang tu darat..yang ni pulak lontong laut la kan...hehehe

Dari kecik dulu memang Sal suka makan lontong...sebab ada kuah kacang...tempe..tahu..sayuran...
tapi takleh nak makan selalu...takut muak pulak sebab kepekatannya terlalu tinggi...kang menternak lemak pulakkan... so makan berpada pada...jangan terlalu ikut nafsu okeh!!

Jom Singgah;
Kelab BloggerBenAshaari

Labels: , ,