Petua Lembutkan Kuih Jemput Jemput


enak dimakan panas dengan air kopi.....
Sal panggil ni kuih kodok..sesetengah tempat panggil kuih jemput jemput....tak kisah la kan... janji sedap dimakan....lagi kalau makan tengah panas...best tuh!!

Senang je nak buat kuih jemput jemput ni...yang penting ada pisang....tempung...dan bagi yang suka manis tu...boleh letak gula perang sikit....tapi selalunya kena pandai bajet masa nak bancuh bahan sebelum goreng...

Jadinya Sal nak kongsi sikit petua...agar jemput jemput yang digoreng nanti tak keras...untuk pastikan jemput jemput lembut selepas digoreng...sila bancuh adunan tepung dengan air suam dan kemudian goreng macam biasa...ingat tu..air suam je...mudah kan..

Pasti jemput jemput akan sentiasa lembut walaupun dah sejuk...taklah sakit gigi nak kunyah...bila liat...nak makan pun kurang selera..tak gitu ???  hehehe

Jom Singgah;
Kelab BloggerBenAshaari

Labels: , , , ,