Test Buat Biskut Scottish

Rindu nak main masak masak....rindu nak masuk dapur dengan anak anak....terapi gak bila masuk dapur...sambil mengisi masa lapang dan buat biskut yang tak penah try tapi suka je makan...especially anak anak...

Dan kali ni...Sal dah ada pembantu....ralit nak menolong...tapi kecik lagi Khaleef...ibu ajar sikit dulu ya...

tekun ha tengok....tak berkelip mata...

kemain pandai tutup telinga...bising sikit je pun...

Ternampak resepi dalam paper....nampak macam senang je bahan nak buat biskut Scottish Shortbread..suka gak Sal makan biskut ni...lemak manis...sebab fully butter....masuk je dalam mulut hilang...sebab lembut...cuma kalini Sal try je dulu...acuan pun takde...main bulat je lah...next plan nak beli acuan...bila bentuk...lawala sikit kan...

masa membakar memang doa dalam hati...takut tak jadi...

akhirnya....macam suji pun hado....kihkihkih...
Dari segi rupa memang ke laut la....sory ya...Alhamdulillah...percubaan pertama berjaya...rasa pun ok cuma Sal tak berapa suka manis...jadi next nak kurangkan sikit gula...kena buat lagi sebab dah habis setelap...semalam Khalish dok ngadap....


suka betul Khalish.....
 Jom Singgah;
Kelab BloggerBenAshaari

Labels: , , ,