Kenapa Khalish & Khaleef Tak Tido Lagi

Ralit pulak bila tengok anak anak main play-dough...bukan apa..suka tengok anak anak menghasilkan pelbagai bentuk ..sambil ketawa gegak dua beradik...kemain lagi malam semalam..sampai suruh masuk tido pun takmo...sabor je la..dah tengah malam pun segar bijik mata memasing...payah gak nak pujuk masuk tido...tapi tutup je lampu...berlari masuk tido..

Sambil main...kemain becok mulut Khalish...dan macam masuk rancangan memasak...Khaleef pun boleh tahan...tapi susah sikit nak faham butir bicara Khaleef...sory ye nak...ibu iyakan aje...kang tak layan majuk...

Ke'becok' kan Khalish sampai dalam bilik tido...pot pet..pot pet...papa yang dok melayan...ibu dah tersangatlah ke'mengantuk' kannya...lagipun Khalish memang nak berborak dengan papa kan...bila anak anak bercakap...kita memang kena layankan..dari situ skill komunikasi anak anak akan bertambah...takdelah jadi pasif...paling kuat pun tak takut orang dan mudah mesra dengan kawan kawan..bak kata orang tu ramah la jugak...hehehe

Meh tengok jap gelagat dua beradik ni yang sempat diambik...

jangan cuba diganggu 'Chef' Khaleef...hehehe 
Khalish & Khaleef ..berlumba untuk menghasilkan sesuatu..
Zaman dah berubah... anak anak sekarang tak macam dulu...kalau dulu kita main tanah je...la ni dah bagai permainan seiring dengan perkembangan semasa...dulu mungkin ada...tapi ikut kemampuan memasing...dan sila jangan compare sangat bila anak anak dah pandai mintak itu dan ini... 

Bertuah anak anak sekarang..banyak dah permainan mampu menguji minda dan tingkatkan motor halus mereka....cuma terpulang pada kerajinan makpak nak luangkan masa bersama anak anak..kadang kadang Sal rasa 'invest' itu perlu sebab bukan untuk orang lain kan...what u give...u get back !!  

Jom Singgah;
Kelab BloggerBenAshaari

Labels: , , , , ,