Yakult....Pilihan Terbaik Seisi Keluarga


Lately ni suka pulak anak anak minum Yakult....dan baru Sal tahu banyak faedah minuman susu ber'kultur tinggi ni..memula tu Sal buat tak reti je...selalu tengok iklan Yakult kat tv...tapi malas pulak nak amik port..

Yakult ....1 Malaysia..
Ingatkan Yakult ni sama macam produk susu kultur yang dok ada kat pasaran kita..rupanya Sal silap...sebelum ni mian belasah je beli...tapi agak perasan kelainan dengan selera anak anak ...kalau beli Yakult memang laju la abis...

Melalui pembacaan Sal...Yakult ni berasal dari Jepun dan mengandungi sejenis bakteria yang sangat baik...Lactobacillus Casei Shirota Strain...haaa tu diaa...berbelit nak nyebut...pandang pun takpe perkataan tu...kihkihkih...Formula Yakult ni sangat rahsia tau...hanya pengasas Yakult sahaja yang tahu - Dr Minoru Shirota...jangan risau tau...bakteria baik dari isolasi keju...dan proses penyaringan dilakukan untuk mendapatkan baka bakteria yang terbaik dan boleh tahan dalam pelbagai keadaan..

Dan paling best... Yakult sesuai untuk semua peringkat umur...dan bayi seawal 3 bulan pun dah boleh minum Yakult..cuma kadar pengambilan perlu dikurangkan dan dicampur dengan sedikit air..Yakult tidak mengandungi perisa dan pewarna...best kan !!

Seperkara lagi...kalau nak minum Yakult lebih dalam sehari pun boleh tapi badan kita mempunyai had limit tertentu untuk menerima bakteria baik...so memadai minum Yakult 2 botol sehari...pakar pun kata camtu gak...Info tambahan...Yakult merupakan minum probiotik yang mempunyai kadar probiotik yang sangat tinggi berbanding minuman susu kultur lain yang ada dalam pasaran...probiotik baik untuk usus tau...hehehe...dah macam doktor pulak Sal..dan masa paling baik minum Yakult adalah selepas makan sebab masa tu asid yang berada di laluan percernaan berkurangan ...so bakteria baik boleh terus ke tempat yang sepatutnya..

Jangan tak tahu....Yakult juga melawaskan !!! hehehe





 
Jom Singgah;
Kelab BloggerBenAshaari

Labels: , , , , ,