Kacang Botak Menggamit Nostalgia

Lama dah tak makan..... (Picca Google)
Bukan saja letak gambar kacang botak ni...Sal panggil kacang botak sebab bentuk luaran kacang ni licin je..bila tengok kacang ni serious teringat masa zaman kekecik...kacang ni diletakkan dalam satu balang...bentuk balang tu macam balang yang jual mainan telur tu..

Kalau dulu balik je sekolah petang a.k.a sekolah agama..mesti singgah kedai dulu...beli asam dalam balang...pastu main game...tamat je game tu mesti keluar kacang ni...kalau dapat yang sedap okeyla...kalau tak merasa la yang dah buruk ...tengit dan pahit..

Ralit gak main game ni tapi Sal pun dah tak ingat game apa...dan kalau tak silap kena masuk 20sen kot sekali main tu...dulu dulu perangai macam 'jantan' sikit....sebab kengkawan ramai lelaki..so mana yang dyorang layan..Sal pun kemain 'lorat' nak join sama...huhuhu

Rindu sungguh zaman kekecik !!

Jom Singgah;
Kelab BloggerBenAshaari

Labels: , , ,