Nasi Briyani Jagung vs Ayam Masak Merah

Bila masuk je petang....terus ligat Sal berfikir nak masak apa untuk buka...pening gak tapi masak jela dengan bahan ape yang ada kat dapur..kalau asyik terfikir kang tak jadik pulak lauk...

Balik keje kekadang dah terlewat...so gunakan masa sebaik mungkin untuk masak yang simple mimple...yesssszaa....dapat idea bila tengok ada balance air jagung....resepi macam biasa...Sal akan mintak bantuan dari Mr Google..bukan susah pun nak masak sekarang ni..

masak nasi macam biasa...letak jagung...jadi terus...
Part lauk sangat senang...tengok ada ayam lagi...kita buat je masak merah...kacang peas pun ada lagi...kasi tabur sikit...sebagai hiasan...so berselera la sikit nak makan...huhuhu...

Dan bila siap...dah tak peningkan...ngengenge...dan sebenarnya menu ni untuk sahur sebab semalam berbuka kat luar beramai ramai dengan geng opis...nanti Sal story ya...

ayam masak merah memang jadi kegemaran seisi keluarga...
Selamat Mencuba !!

Jom Singgah;
Kelab BloggerBenAshaari

Labels: , , , , ,