Tanpa MakeUp Pun Cantik !!

Sape kata pompuan kena bersolek sentiasa untuk kelihatan cantik.. ?? tak semestinya ok..tapikan dulu Sal fikir camtu gak...selalu kena tepek krim kat muka...tak yakin sebab kalau tak tepek krim dan bedak nanti muka kusam...tak lawo...hikhikhik...

Tapi tu dulu la..sekarang ni bila Sal dah tahu beberapa tips yang boleh dipraktikkan untuk dapatkan muka berseri tanpa make up...terus je buat sebab utama mudah dan yang penting murah...ade je...ingat selama ni nak kena pakai yang mahal baru mujarab..

Antara perkara yang Sal sering buat dalam menjaga kulit wajah adalah rajin cuci muka..cuci sekurang kurangnya dua atau tiga kali sehari....yang pastinya bangun tido dan sebelum tido..dan mestilah selalu cuci sebab ambil air wudhu'...lagi kerap cuci...kulit muka akan bersih dan terhindar dari jerawat dan kekotoran..

Kalau nak cuba petua pun boleh...campurkan sedikit serbuk penaik dalam air dan jadikan sebagai pencuci muka..biarkan seketika dan bilas...lepas keringkan muka sapu pulak minyak kelapa...jangan banyak sangat...dan hasilnya kulit muka akan kelihatan segar ..

Tentang jerawat pulak...haaaa...yang ni sensitif sebab kekadang tu kita bila nampak jerawat tumbuh je dah tak tentu arah nak picit..jerawat bila dah tinggal parut memang susah nak hilang...yang ni Sal akui sebab kekadang tu tangan gatal gak nak picit...dah picit nyesal sebab tinggal parut hitam....wakakaka...padan dengan muka sendiri kan..so lepas ni ingat...biar dia pecah sendiri atau hilang sendiri...

Ha..yang ni Sal kekadang je Sal buat...minum segelas air berisi hirisan lemon...ikut kerajinan..fungsi lemon boleh singkirkan toksin dalam badan dan kurangkan risiko kulit sensitif...bila kulit sensitif..perlu sangat sangat penjagaan yang rapi...jangan biarkan sebab nanti bertambah teruk

Dan yang last sekali...bila keluar rumah atau ke tempat yang agak panas...sila pakai sunblock ya...Sal memang selalu pakai...kalau tak muka akan hangus...teringat masa assignment LIMA Langkawi...jenuh dok tepek sunblock...nasib cosmoderm ade...so tak jenuh sangatla nak re-cover balik pastu...

Tu jela yang dapat Sal kongsikan...dan kalau ada modal...rajin la consume produk tempatan yang mampu kembalikan 'seri muka'...takdela muka sentiasa tak bermaya kan...ade je produk yang #berbaloi untuk dimiliki dan #halal...

"Nak Cantik Kena Rajin ...!!!"

iklan #ephyraskinbar sikit...nak cantik kena la kuar modal sikit...
Jom Singgah;
Kelab BloggerBenAshaari

Labels: , , ,