Keputusan Ejaan Khalish

Kebiasaannya...bila anak nak exam....mak yang berlebih....peringat suruh baca buku...membebel suruh hafal...bukan apa...mak risau takut anak anak gagal...dan bila Sal dah jadi mak...barulah tahu..baru rasa penangannya bila anak hadapi ujian..

Kenapa mak tak abis abis suruh baca buku...sedangkan masa masih banyak dan bila Sal ingat balik...Sal selalu balas..."relaks la mak...banyak lagi masa..."  hehehe...

Bukan mudah jugak nak suruh anak anak ni membaca...kena ada pendekatan....contoh macam Taska Khalish...dari hari Khamis lepas dah bagi ...lepas bagi tu...macam biasa la Sal....nak paksa tu takla...tapi bila teringat...suruh jugakla dia hafal...respond Khalish macam biasa...acuh tak acuh tapi yang best dia jawapla jugak...sesekali dia eja terbalik la...waduhhh....sabar jela...anak oh anak !!

Dan semalam masa amik dia dari taska...kebetulan terambil awal sehabis kursus ...tak sempat mandi pun dia...terpisat dia sebab baru terjaga dari tidur...sambil tu sempat Khalish hulur result ujian mengeja dia...

Alhamdulillah...



Moga anak anak ibu akan terus sukses dalam apa jua lapangan yang diceburi....jadi anak yang soleh...Ingat pada DIA selalu...dan jangan lupa..titipkan doa untuk ibu dan papa ye ...

Jom Singgah;
Kelab BloggerBenAshaari

Labels: , , ,