Petua Hilangkan Kesan Mentega

Pernah tak korang basuh sudu atau bekas lepas guna mentega@marjerin@butter ...mesti rasa macam tak puas hati sebab kesan minyak still adakan...kiranya sisa mentega tak hilang abis lepas dibasuh...Sal pun selalu gitu sampailah Sal baca satu petua ni dalam majalah...senang rupanya kalau kita nak hilangkan kesan penggunaan mentega..

Kebiasaannya kalau lepas kita gunakan kelapa untuk dapatkan santan bagi tujuan masakan...mesti kita buang je hampas kelapa tu kan...dan sebenarnya hampas tu la kita gunakan untuk bersihkan kesan mentega ni pada sudu atau bekas yang kita guna..

Lumurkan hampas kelapa tadi pada sudu..bekas adunan... apa jua peralatan yang kita guna bersama mentega tadi...sampai rasa puas hati atau hilang kesan minyak...then kita bilas dengan air biasa...pasti hasilnya memuaskan hati korang...


Selamat Mencuba Ya !!

Jom Singgah;
Kelab BloggerBenAshaari

Labels: , , , ,