Petua Hilangkan Parut atau Tompok Hitam di Wajah

Bila muka kita ada parut terutamanya parut jerawat mesti rasa tak selesa kan...Sal pun gitu gak...kalau boleh nak bagi ilang cepat...tapi untuk hilang dalam sehari dua memang agak sukar...kalau dalam seminggu tu Insha Allah...

Kalini Sal nak sharing untuk hilangkan parut atau tompok hitam pada muka...bahan sangat mudah..kita hanya perlukan serbuk kunyit dan jus nanas..tak susah nak cari dua bahan ni..untuk dapatkan jus nanas tu just blend je...senang sangat...pastu tapis...dapatlah jus..hehehe...

Gaulkan serbuk kunyit dan jus nanas..jadi macam pes kan...dan sapu kat muka...nak sapu ke seluruh muka pun boleh...buat macam pakai masker...biarkan kering seketika dan lepas dah kering.. boleh cuci dengan air suam..


Pada yang rajin..boleh pakai dua atau tiga kali dalam seminggu..pasti parut atau tompok hitam akan pudar dan hilang...nanas ni banyak khasiat dan produk yang Sal guna pun ada yang berasaskan nanas...memang best ..

Selamat Mencuba ya !!

Jom Singgah;
Kelab BloggerBenAshaari

Labels: , , ,