Kesihatan: Perlu Dijaga Ke ???

Habis dietku harini.....huhuhu...tak kan nak datang majlis ambik bau je kan...nak tak nak... kena jamah la sikit...tapi Sal ni bila dah rambang mata...jadinya capai yang mana terasa nak makan...idak le sampai nak makan semua...Kesihatan kena jaga gak...jangan nak belasah semua yang manis...bak kata orang berpada pada itu perlu...




Kesihatan anugerah yang perlu dijaga...Sal selalu berpegang pada "cegah sebelum rawat".... cumanya zaman sekarang ni penyakit mudah sangat datang...kena berjaga jaga dari segi pemakanan...bila badan sakit....banyak benda kita tak boleh nak buat....kelesuan yang melanda menjadikan segalanya lemah...kepala pun takleh nak fikir macam selalu...

Dari segi pemakanan...Sal percaya...kita sendiri boleh kawal....jangan terlalu ikut nafsu...bukan tak boleh langsung nak makan...keinginan kita sebagai manusia tu normal tapi perlu berhati hati ya !! Faktor pemakanan juga banyak menyumbang kepada berat badan yang berlebihan..yang dapat berat badan ideal....tahniah !! yang berlebihan kena buat sesuatu...jangan dok diam...

Sebagai contoh kat ofis Sal...ada buat tim yang saling mengingati tentang pemakanan....suatu perkembangan yang positif diperolehi..... sebab bila kita ada kengkawan yang saling beringat tentang diet...kita akan jadi terus bersemangat untuk jaga part pemakanan....kagum jugak Sal tengok...jadinya bila time rehat...masing masing akan lebih berhati hati nak pilih makanan di cafe...ok gak kan...

Jom Singgah;
Kelab BloggerBenAshaari

Labels: , , ,